размер на шрифта:

Търговска верига мами с различни цени

Най-много нарушения са открити при цените на млечните продукти, обясниха от Комисията за защита на потребителите

10.01.2017| Коментари Новини18| видяна 26116
Новини

Търговска верига за хранителни стоки масово заблуждава клиентите си с две различни цени за един и същи продукт, като на опаковката пишело едно цена, а на касата ни маркирали друга.

Това съобщи Комисията за защита на потребителите (КЗП) след като Върховният касационен съд (ВКС) потвърди с окончателно решение колективния иск на комисията.

До завеждането на колективния иск се е стигнало поради

нарушаване на влязла в сила заповед на КЗП

за забрана прилагането от търговеца на нелоялните практики.

Проверка на контролния орган в няколко обекта на въпросната верига установила, че потребителите може да заплатят с до 4 лв. над обявената върху опаковката цена при покупка на предварителни разфасовки на млечни продукти.

Предпоставка за това е разминаването между цената върху продуктовата опаковка, която обикновено ориентира клиента при вземането му на решение за покупка, и посочената на рафта цена, която се маркира на касата и в общия случай е с около два лева по-висока.

От КЗП дават пример, че търговецът поставял върху вакуумната опаковка на кашкавал цена 12,29 лв. за килограм и 2,26 лв. за разфасовка от 192 гр., маркираната обаче цена на касата за килограм е 14,34 лв. и 2,76 лв. за количеството в опаковката. Това означава, че клиентите на магазина плащали за килограм с над 2 лв. повече, отколкото очаквали.

Нарушението е констатирано за около

десет вида от изложените на щанда продукти

от които към момента на проверките са били налични близо общо 200 разфасовки. В някои случаи дори е установено, че върху опаковките на предварителни разфасовки от един вид продукт е поставена различна цена за килограм.

Новини

Комисията е забранила описаните нелоялни практики със заповед, потвърдена от съда. Нова проверка след влизането в сила на разпоредбата обаче показала, че търговецът продължавал да извършва същите нарушения. Следващата предприета от КЗП стъпка е завеждането на колективния иск. С потвърждаването му през декември 2016 г. ВКС задължава търговеца да не прилага в бъдеще тези практики.

От решението на съда става ясно, че сигнал е подаден срещу магазин „Т-М.“, който се намира в Търговски център „Фрапе“ в Пловдив. Там потребител купил кашкавал и е установил, че при обявена върху опаковката цена за 1 кг - 10.89 лв. е заплатил

маркирана в касовия бон цена за 1 кг - 12.79 лв.

„В случая е налице разминаване не само между цените, означени върху опаковките на стоките, поставени от производителя с тези на търговеца-ответник, но и между поставените от търговеца цени на рафтовете в магазините му и тези, по които се маркират стоките на касата в същите тези магазини на търговеца“, пише в съдебното решение.

От КЗП съветват потребителите да сравняват цената на опаковката с тази на щанда и да следим внимателно маркирането на продуктите на касата.

От друга страна регулатора препоръчва на търговците да не допускат две различни цени на една и съща стока в обекта, както и цените на предварителните разфасовки да се поставят директно върху опаковката или в непосредствена близост, за да не се заблуждават пазаруващите.

Вижте още: 

България първа в ЕС по ръст на цени на имоти 

Службите вече имат бърз достъп до всички банкови сметки 

Солени сметки за топла вода отнасят хиляди

Източник:в. Монитор Снимки:sxc.hu

Коментари

За да коментираш трябва да си регистриран потребител

Водещи новини

Новини

Бързо повишение на заплатите може да върне българите от Западна Европа

Завърналите се емигранти ще доведат до ръст на инвестициите в имоти

Новини

Хотелиери платили 12 млн. лв. обезщетения на туристи заради шума

Валери Симеонов и Николина Ангелкова продължават спора как да се въведе ред по курортите

Банкови продукти

Със съдействието на