Сред най-често срещаните нелоялни практики при онлайн търговците са фалшивите намаления и не спазените уговорки за срока или цената на доставките. За това предупреждава Комисията за защита на потребителите (КЗП).

Поводът са едни от последните влезли в сила произнасяния на контролния орган във връзка с подобни случаи. Комисията е наложила глоби на няколко онлайн търговци, които заблуждават клиентите си с фалшиви отстъпки и забавяне на поръчките над посочения срок.

Наложените санкции са предвидени от закона – от 1000 лв. до 30 000 лв., които в момента търговците обжалват. През 2016 г. КЗП е забранила близо 300 подобни на тези и други нелоялни търговски практики в различни сфери на икономиката.

От комисията съветват при онлайн покупки винаги да изисквате от търговеца писмено потвърждаване на поръчката при условията, с които сте се съгласили.

Когато офертата съдържа преимущества, например по-кратък срок за доставка или безплатна куриерска услуга при определени условия, предварително се уверете, че ще можете да се възползвате от тях.

Друг съвет на КЗП е преди да платите онлайн покупка от кампания за намаление, проверете дали са направени коректно обещаните отстъпи от цената.

Срокът за доставка на онлайн покупки е до 30 дни по закон. Търговците са длъжни, ако са поели ангажимент за по-бързо изпълнение на поръчката да го спазят. Обещанието за безплатна доставка при покупка над определена стойност ги обвързва със задължението да го изпълнят.