размер на шрифта:

КЗП: Случаите "едно поръчваш, друго идва" са масови

Бистро таксувало клиент със 74.25 лв. за лимонада, друг трябвало да плати 5 лв. за "нищо - 1 час"

23.08.2017| Коментари Новини13| видяна 5577
Новини

Хит в нарушенията по морските ни курорти е практиката "едно поръчваш, друго идва". С това са свързани и най-честите оплаквания в т.нар. виртуални приемни на Комисията за защита на потребителите (КЗП) по Черноморието.

В тях от началото на лятото до момента са постъпили над 100 сигнала за нарушения.

На фона на този оптимистичен отчет куриозите в обслужването продължават. Така след такса "празен стол" се появи и такса "желание на клиента", заради която турист е платил 2 лв. отгоре, защото помолил лукът му да бъде запържен.

Друг пък си купил лимонада за 74 лева. Той все пак е бил "късметлия", защото на друг човек се наложило да плати 5 лв. за "нищо -1 час", както пишело в касовата му бележка.

''Най-често сигналите са за несъвпадение между обещаното и това, което се предлага'', каза вчера председателят на КЗП Димитър Маргаритов пред БНТ. Нарушенията обаче не са само в заведенията и баровете, а и по плажа, в магазините и в крайморските алеи.

"Понякога проблемите са свързани с немарливост от страна на търговците, с това, че търговецът се опитва да представи своя обект като много атрактивен, изкушава туристите в интернет с обещание, че предлага най-различни услуги. Когато отидете на място, установявате, че всъщност това далеч не е истина'', обясни той.

Маргаритов коментира и новата такса "желание на клиента". Заведението в Кранево, което е поискало да се плати за допълнителна услуга, е заплашено с глоба между 500 и 3000 лв. по Закона за туризма.

''Изискали сме от търговеца да ни предостави извадка от фискалната памет, за да се убедим, че действително е начислена тази такса. Търговецът признава, по никакъв начин клиентът не е уведомен, че такова нещо ще му бъде начислено допълнително", коментира Маргаритов.

Заведението освен това вече било посетено от таен агент на КЗП, но той не е засякъл нарушение и не бил задължен да плати за допълнителните си желания.

Поредна касова бележка от бистро в Созопол пък взриви социалните мрежи. Потребител се оплака, че е платил общо 74.25 лв. за лимонада.

Отделно - министерството на туризма започва проверка на кафе-сладкарница "Оскар" в Харманли, за която клиент твърди, че е получил необичайна сметка.

Посетителят е платил 5 лв. за "нищо - 1 час", както е отбелязано на касовата бележка, приложена към сигнала.

За случая са сезирани КЗП и Националната агенция по приходите. При подобни сигнали от туризма насърчават гражданите да сигнализират на телефон +359 2 90 46 833 или на и e-mail: control@tourism.government.bg.

Източник:в. СЕГА Снимки:

Коментари

За да коментираш трябва да си регистриран потребител

Водещи новини

Новини

"Райънеър" отмени 22 полета от София за Лондон

Авиокомпанията публикува пълен списък на отменените полети на сайта си

Новини

Бизнесът ще може да наема специалисти от всички професии със "синя карта"

Държавата ще предложи законови промени, които да улеснят наемането на работници от чужбина

Банкови продукти

Със съдействието на