България е на последно място по отношение на интернет банкирането в Европейския съюз (ЕС), сочат данните на Евростат за 2017 година. Едва 5% от българите са използвали услугата през изминалата година. За сравнение, в целия ЕС делът е 51%. Така България за втора поредна година е на дъното в класацията.

Данните на агенцията показват още

слабо развитие на услугата
през годините

През 2007 година например само 2% от българите са ползвали интернет банкиране.

През изминалата 2017 г. половината от жителите на Евросъюза са се възползвали от онлайн банкирането, като за последните 10 години бройката им се е увеличила двойно. През 2007 г. 25 на сто от гражданите са използвали услугата. Интернет банкирането е особено популярно сред 25-34 годишните

като 68% от тях се
възползват от удобството.

Използването на интернет банкирането има тенденция да се увеличава в съответствие с образователното равнище на потребителя, отбелязват от статистическата агенция. Най-често от услугата се възползват образованите граждани на ЕС. 77% от висшистите в Евросъюза имат онлайн банкиране, а при хората с по-ниско образование процентът е с три пъти по-малък – 24 на сто.

Скандинавците са сред лидерите

по отношение на ползването на интернет за банкиране. Сред държавите-членки на ЕС най-популярна е услугата в Дания, където 90% от населението между 16 и 74 години я са заявили, че я използват. Следват я други две северни страни - Финландия с 87% и Швеция (86%). Сред скандинавците обаче лидер е Норвегия с 92%, повече, отколкото всички страни в Общността. Само преди 10 години делът на норвежците ползващи банкиране през мрежата е бил 71 на сто. На едно от челните места в ЕС е и Холандия с 89 на сто.

Най-ниски са показателите в България и Румъния. Едва 7% от румънците имат онлайн банкиране. По-малко от 30% от хората на възраст между 16 и 74 години използват интернет банкиране в Гърция (25%) и Кипър (28%). Данните сочат, че в Македония 8 на сто от населението използва удобството да боравят с парите си през интернет, докато Сърбия ни изпреварва още по-сериозно - 16 на сто, докато в Турция услугата достига до почти една четвърт от населението - 23 на сто.