Най-важната причина да си търсим нова работа е по-добра заплата от тази, която понастоящем получаваме.

Повечето пари и материални придобивки са решаващият фактор за 63% от хората при избора между различни предложения за работа и основен критерий за смяна на работното място при близо три четвърти от тези, които имат усещането, че не са добре платени.

Атрактивната длъжностна характеристика е вторият по важност фактор при вземането на решение за смяна на работното място.

По-ангажиращата работа пък e силен мотиватор за промяна за доволните от сегашната си заплата. Това обяснява и третия по значимост критерий – вдъхновяваща и стимулираща среда, в която един служител може да се възползва максимално от своите знания и умения.

Тези факти се открояват в последното международно проучване на удовлетвореността и предпочитанията, свързани със заплатите, проведено от Paylab.com през ноември и декември 2017 г. сред 41 321 респонденти в 10 европейски държави.

Допитването е интегрирана част от изследването Paylab Compensation Monitor, което редовно отчита тенденциите в заплащането и поведението на служителите в група европейски държави.

Много хора споделят и други критерии, които са важни за тях при вземането на решение за смяна на работата. Наличието на по-добри отношения на работното място в сравнение с тези на текущото е важно за всеки от трима от десет служители. За жените това е с по-голямо значение отколкото за мъжете.

За приблизително същия брой хора потенциалът за развитие на кариерата е важен критерий за избор. За 28% от отговорилите възможността компанията да предлага гъвкавост под формата на плаващо работно време, работа от вкъщи, повече дни отпуск или работа на непълен работен ден, е значителен фактор. Тази тенденция се наблюдава по-често сред жените.

Времето за пътуване до работното място е друг важен критерий, включен в цялостния процес на вземане на решение – то е от значение за 18% от респондентите в изследването (за 21% от жените и за 16% от мъжете).

Около 5% от хората вземат решение въз основа на конкретните нематериални придобивки, предлагани от компанията. Разпознаваемостта на работодателската марката и престижа са ключови за 5% от отговорилите, като това е значим фактор за 7,3% от хората на ниско и средно управленско ниво и за 8,4% от топ мениджмънта.