През 2018 г. най-търсеният телевизор на изплащане бе по-голям с 6 инча и по-скъп с 250 лева в сравнение с 2017 г. Победителят за 2018 г. струва 1050-1100 лева, а цената на най-търсения модел за 2017 г. бе 800-850 лева, сочи класацията „Топ 10 на изплащане“ от „БНП Париба Лични Финанси“.

Интересът към големи телевизори беше стимулирано допълнително и от Световното първенство по футбол и желанието на феновете да гледат мачовете на по-големи екрани.

Тенденцията за устойчиво по-висок жизнен стандарт се потвърждава и от факта, че в новото издание на класацията пет от десетте най-търсени стоки са по-скъпи в сравнение с 2017 година. Освен телевизорите, през изминалата година диваните бяха по-скъпи с 250 лева, цената на най-предпочитаните лаптопи се повиши със 150 лева, хладилниците са поскъпи със 150 лева, а готварските печки с 350 лева.

Две от най-търсените стоки, пералните и матраците, са на същата средна стойност, а три са по-евтини – смартфони, климатици и обзавеждане за спалня.

Класацията показва и, че хората кандидатстваха за потребителски кредити за покупка на стоки за дневната на средна стойност 3 000 лева, а за спалнята – на средна стойност 1 000 лева. Това доказва, че холът е най-важното помещение за българите в дългосрочен план.

Телевизорите са на второ място в класацията, а победител са смартфоните. Новината през тази година е, че най-търсеният смартфон през 2018 година е по-евтин в сравнение с 2017- а. това е топ модел на по-слабо популярна компания на средна цена 900-950 лева. Година по-рано българите най-често купуваха на изплащане смартфони на средна цена 1 250-1 300 лева от един от безспорните лидери на пазара.

През 2018 г. хората на възраст 20-39 години подадоха повече от 50% от заявленията за финансиране на покупката на стоки на изплащане. На второ място са 40-49 годишните с около 22% от заявленията, следвани от групата на 50-59 годишните с 13%.

Най-много от заявленията за победителя в класацията, смартфонът, бяха подадени от 20-29 годишните - 36% от всички молби за финансиране на покупката на такива устройства. Хората на тази възраст най-често кандидатстваха и за покупка на изплащане на лаптопи като подадоха 32% от молбите.

Това показва, че младежите са най-склонни да пазаруват модерни ИТ устройства, които отговарят на интересите и лайфстайла им, доминирани от социалните мрежи и геймърските общности.

Хората на 30-39 години, най-често кандидатстват за покупка на изплащане на телевизори като са подали 27% от заявленията за тези стоки. На второ място при тях е обзавеждането за спалня също с 27%, а на трето са диваните с 25% от молбите. Много често тези хора реализират първите си големи житейски проекти като покупка на жилище и затова се нуждаят от финансиране за покупка на мебели.

От друга страна, 40-49 годишните обикновено вече имат дом и се нуждаят от нови помодерни уреди. Ето защо тази възрастова група е подала най-много заявления за климатици – 25%, перални – 24,5% и готварски печки – 25% от всички молби за тези стоки.