Има глобална платформа „Черен петък”, на която всеки може да види статистиките относно намаленията.

Българските търговци се опитват да въведат някои иновативни технологии по отношение на кампанията.

Това коментира в ефира на NOVA Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите.

Българите знаят какво е „Черен петък” и взимат дейно участие в тази кампания. Тенденция не само в България е периодите на различните кампании да бъдат удължавани.

Заделяме до 750 лева за покупки на промоция

Какви обаче са най-големите трикове и манипулации на пазара?

„Хората най-често се оплакват, че намаленията през тези дни не са реални, но ако отново погледнем проучването в платформата, се наблюдава, че отстъпката и очакванията на хората в процентно съотношение са почти еднакви”, разясни Маргаритов.

Според него, хората остават с впечатление, че тези нарушения са залели кампанията, когато се известяват и обсъждат. 

istock
istock

Как да откажем договор за покупка, която не искаме

Правят се не по-малко от 250-300 проверки и в около 10% от случаите се установяват нарушения, уточни Маргаритов. 

Ако се установи нарушение, потребителят първо трябва да го отнесе към търговеца и ако не получи отговор, то може да сигнализира по електронен път или на денонощния телефон на Комисията. 

Търговецът може да бъде глобен, като санкцията може да достигне 30 000 лева, заяви председател на Комисията. 



Разкодирай личните си финанси с Pariteni.bg. Каним те да участваш в конкурс за 50% стипендия, предоставена от Pariteni.bg, за работилница „Лични финанси: как да инвестираме по-добре“ на The Business Institutе. За целта трябва само да попълниш формуляр за кандидатстване до 22.11.2019.


За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg