163 уебсайта от общо проверени 207, предлагащи стационарни или мобилни телефонни услуги, интернет, видео и аудио стрийминг, са нарушили законодателството на ЕС за защита на потребителите, обяви днес Европейската комисия.

Някои от най-често срещаните проблеми са рекламата на привидно безплатни или с отстъпка пакети, които всъщност са пакетна оферта. В някои сайтове липсвала система за разрешаване на спорове или пък било упоменато, че страниците могат да променят едностранно условията на договора без информация или обосновка за потребителя.

„Потребителите използват ежедневно своите абонаменти за мобилен телефон или за интернет и следва да имат доверие в тези услуги. Тази проверка потвърждава обаче, че редица уебсайтове за продажба на такива услуги подвеждат потребителите с фиктивни отстъпки или като не им предоставят цялата необходима информация, за да направят информиран избор“, коментира Вера Юрова, комисар по въпросите на правосъдието, потребителите и равнопоставеността между половете.

Юрова очаква невярната и подвеждащата информация да бъде коригирана възможно най-бързо, за да се гарантира, че секторът спазва напълно правилата на ЕС за защита на потребителите.

Комисията припомня, че неотдавна предложи нов търговски механизъм за потребителите, който допълнително ще засили възможностите за действие на потребителите спрямо търговците, които използват нелоялни търговски практики, а също и ще укрепи прилагането от органите на правилата на ЕС за защита на потребителите.