Китайските потребители ще бъдат основният двигател на близо половината от световната търговия със скъпи стоки до 2025 г. Това показва проучване на консултантската компания Bain, цитирано от „Асошиейтед прес“.

Според Bain китайците ще покрият 46% от световните продажби на луксозни стоки на стойност около 412 млрд. долара за само шест години. Миналата година те са представлявали една трета от всички продажби на луксозни дрехи, аксесоари и козметика.

Управляващият партньор от Bain Клаудия Д'Арпицио каза, че половината от покупките ще бъдат правени в Китай, като разликите в цените се стопяват, а компаниите подобряват качеството на услугите си в страната.

Според проучването на Bain продажбите на луксозни стоки тази година ще се увеличат с 2% до 260 млрд. евро спрямо 254 млрд. евро миналата година, като се изключват предметите на луксозното изкуството, дизайн и декорация.