През тази година заради дъждовното време и по-слабият туристически сезон секторът бележи 4-5% спад в продажбите. Ако тези тенденции не се променят, очакванията за пазарните резултати към края на 2019 г. не са оптимистични, прогнозират от Съюза на пивоварите в България.

Българският пивоварен бранш като цяло бележи добри резултати през последните години и продължава да се развива добре. През миналата година са продадени у нас 5.5 милиона хектолитра бира, като оборотът на пивоварните предприятия е близо 480 мл. лева.

По инициатива на пивоварите в Европа до 2022 година всички страни от ЕС ще имат на етикетите на бирите списък със съставките и енергийната стойност, поясни Ивана Радомирова от Съюза на пивоварите в България.

По смисъла на европейското законодателство за етикетиране на храните и напитките, алкохолните напитки нямат задължението да дават хранителна информация за енергийна стойност, списък на съставките, други вещества.

Преди 4 години обаче пивоварната индустрия е взела доброволно решение да предоставя тази информация. Междувременно Европейската комисия предостави гратисен период за всички алкохолни напитки да изпълнят този ангажимент доброволно.

„И българските пивовари сме едни от първенците в изпълнението на този ангажимент. В страната близо 100% от бирите имат списък на съставките и може би 95-96% имат посочена информация за енергийна стойност“, съобщи Радомирова

„Много се радваме, че ще бъдем в първите редици при изпълнението на този ангажимент. Защото, потребителите едва ли знаят, че бирата съдържа 92% вода, между 4 и 5% алкохол, а останалото са различни вещества, белтъчини, въглехидрати, витамини, антиоксиданти“, обясни Радомирова.