17 на сто от купувачите в нета у нас са „ловци на промоции”. Това става ясно от онлайн допитване в три страни от Източна Европа – България, Румъния и Унгария. Това най-често са жени от големите градове, които си стоят по цял ден вкъщи, на възраст са между 30 и 49 г., с деца. 

Почти половината от тези потребители посочват, че са непрекъснато онлайн през мобилно устройство и също толкова пазаруват няколко пъти в месеца от електронни магазини.

Интензивното търсене на промоции е основната черта на хората от тази група. Търсенето на намаления обаче съвсем не е случайно, защото близо половината спадащи към този тип гледат най-малко едно дете, което засилва нуждата от внимателно ограничаване на разноските.

Предпочитаните  от тях продукти са дрехи - 82%, обувки - 81%, книги – 63%, и домакински средства - 60%.  

Проучването разкрива, че най-много българи – 40%, попадат в групата на „рутинния тип”. Най-характерен представител на тази група са мъже от големите градове, с деца, на възраст между 30 и 49 г.

Младите жени до 24 г. са основните представители на купувачите тип „приключенски”. В категорията „анализиращ” тип потребител попадат 11%, като тук най-характерният представител е жена от столицата, на възраст между 30 и 39 г. Останалите типове купувачи са начинаещите и непостоянните.