През последните 12 месеца в Европа са регистрирани 3 милиарда безконтактни трансакции, съобщава Visa Европа. Това е почти тройно увеличение в сравнение със същия период на предишната година. 

Числата показват, че европейските потребители са ползвали своите безконтактни карти Visa 360 милиона пъти само през април тази година, което се равнява на 140 трансакции в секунда и е увеличение от 150% в сравнение с април миналата година, когато техният брой е бил 143 милиона. Средната стойност на всяка безконтактна трансакция в Европа през последната година нараства с 12% до 13,83 евро.

Безконтактните разплащания лице в лице, като дял от всички обработени разплащания с карти Visa на континента, са се увеличили от 1 на всеки 60 трансакции през 2013 г. до 1 на всеки 5 днес. Популярността на този начин за разплащания расте заради нови търговци, внедрили безконтактни POS терминали на своите каси. Най-голямо увеличение в броя на направените трансакции се наблюдава при ресторантите (153%), ритейлърите (146%), супермаркетите (119%) и заведенията за бързо хранене (96%) из цяла Европа.

В момента в търговските обекти на континента има повече от 3,2 милиона терминали, което е ръст от 23% спрямо 2,6 милиона терминали в края на април 2015 г. Този процент ще продължи да расте, тъй като от януари тази година почти всички нови терминали, които се инсталират, поддържат безконтактната технология. С това темпо до 2020 г. всички терминали в Европа ще приемат безконтактни разплащания, като Visa Европа работи усилено с банки и други партньори, за да даде на европейските потребители възможността да плащат безконтактно с всяко устройство (включително чрез карта, мобилно устройство, часовници и други аксесоари и т.н.).

Данните на Visa Европа сочат увеличение от 612% в употребата на безконтактни разплащания в България за последните 12 месеца. Секторите, в които технологията навлиза най-бързо, са търговията с хранителни стоки, телекомуникационните услуги, продажбата на горива, веригите за бързо хранене, фармацевтичните услуги и забавленията. Търговци, при които технологията се радва на най-голяма популярност са Lidl България, където увеличението на годишна база в обработените трансакции достига 12%, Кауфланд (9%), Lukoil (7%) и дрогерии DM (3%).

"Виждаме невероятен растеж в употребата на безконтактни разплащания, както в България, така и навсякъде в Европа. Потенциалът е голям и възможностите, които се откриват през потребители и търговци, са безбройни. През идните месеци ще наблюдаваме още по-голямо увеличение, заради всички предимства на разплащанията с безконтактни карти и плавното преминаване към мобилните платежни услуги“, сподели Красимира Райчева, мениджър на Visa Европа за България.