Световното първенство в Бразилия се превърна в най-гледаното на живо спортно събитие в САЩ, като американците следят турнира на своите смартфони, таблети и компютри.
Небивала вълна от интерес към футбола е заляла най-голямата икономика в света, благодарение и на агресивния маркетинг и реклами с футболни звезди от класата на Меси, Роналдо и Неймар.
Загубата във вторник от Белгия е вторият най-гледан футболен мач в САЩ въобще, при това срещата съвпадна с работното време на повечето американци. Събитието е наблюдавано средно от 21.6 млн. зрители в двете мрежи, които го предаваха, по данни на Nielsen, цитирани от FT. Единствено мачът с Португалия в неделя е бил по-гледан. Той е привлякъл пред екраните средно 24.7 млн. зрители или повече от финала по американски футбол тази година.
Данните сочат скок с 50% на интереса спрямо този от Олимпийските игри в Лондон през 2012 г. При това футболът привлича най-вече младите.
Американските зрители са изгледали почти 30 млн. часа видео стрийминг на интернет страницата на ESPN за Световното.
Според Akamai Technologies онлайн видео трафикът е достигнал рекордните 5.7 терабита в секунда по време на мача срещу Белгия.
В същото време американците съставляват 20 на сто от глобалната аудитория на сайта на ФИФА или повече от феновете от Бразилия, Германия, Англия и Франция, взети заедно.
Facebook отчита повече от 1 милиард мнения, харесвания и коментари от началото на турнира, което го прави най-обсъжданото събитие в историята на социалната мрежа.
Коментари
0