Сухопътният транспорт е най-облагодетелстван от нарасналите обороти в икономиката, особено сред производителите, които имат нужда от доставка и експорт на стоки и товари.

Въпреки че цените на горивата бяха относително високи, през второто тримесечие на годината именно сухопътният транспорт е отбелязал най-голям растеж, като Националния статистически институт не дава данни за това какъв е индивидуалният принос на железниците или на водния транспорт, разделен на морски и речен по отделно, за да разберем от къде сухопътният транспорт е "откраднал" работа през периода.

Става ясно само, че по море са пътували с 40.5% по-малко стоки и товари през периода април - юни, а с камиони са извозени стоки, чийто обем, измерен в тонове, е със 71.4% повече спрямо същото тримесечие на 2010 година.

Общо 24.6 млн. тона са превозени със влакове и камиони с българска регистрация през второто тримесечие на годината, като поглеждайки показателя за превозени стоки в тонове на един километър разстояние, виждаме, че БДЖ все пак е отчела увеличение в извършената работа. Железниците са постигнали 540.6 млн. тонкилометри от общо 6 309.8 млн. тонкилометри в сухоземния транспорт.

За сравнение, водният транспорт е превозил 1 484.3 хил. тона товари, което е с 24.4% по-малко спрямо същия период на миналата година. В тонкилометри спадът е още по-значителен и достига 32.8% до 5 124.4 млн. тонкилометри.

Речният и морският транспорт запазват броя на пътниците, които са извозили през периода, като единственото по-интересно е, че са се удължили дистанциите, до които хората пътуват по море.

Сухопътният транспорт обаче отчита намаление на превозените пътници до 133 025.2 хил. души, което е с 2.7% по-малко отпреди година. Любопитна е и статистиката на превозените пътници с градския електротранспорт (тролейбуси и трамваи). Данните показват намаление с 5% до 70 024 пътници, което може да означава или че мнозина са минали в отбора на гратисчиите, или че са инвестирали в кола и вече предпочитат да пътуват до работа по-комфортно и бързо.