Бактерии, които се крият в тънките черва на хората биха могли да се превърнат в радикално ново лечение на затлъстяването.

Излишните килограми са сериозен медицински и икономически проблем в развития свят.  Наднорменото тегло засяга все повече хора и е една от основните причини за сърдечносъдови заболявания и други здравни проблеми, които водят до понижена работоспособност и огромни разходи за превенция и лечение.

Ново изследване е установило, че различните популации от бактерии, които живеят в тънките черва на слабите хора са много по-малки при по-пълните хора. Оказва се че милионите микроби в червата са основен фактор за регулиране на телесното тегло.

Учени от Вашингтонския университет по медицина в Сейнт Луис считат, че данните  проправят пътя за нови терапии, които да се борят със затлъстяването чрез промяна на вида и размера на бактериалните популации в червата

Учените смятат, че по-здравословните храни всъщност стимулират популациите на определени видове бактерии, които водят до по-добра обмяна на веществата и обратното - типичната за западния свят диета, богата на мазнини и с ниско съдържание на фибри, води до намаляване на броя на полезните бактерии в тънките черва.

Това би обяснило защо няма "епидемия от слабост" в САЩ и в други развити страни.

Резултатите, които са публикувани в списание Science, ще позволят разработването на храни и нови терапии, които лекуват затлъстяването чрез промяна на състава на микробите в червата, независимо от поглъщаните калории.