Няма основания да се говори за фалит на БДЖ. В момента не се предвиждат съкращения. Дружеството е намалило задълженията си за миналата година в рамките на около 100 милиона лева и продължаваме да ги погасяваме".

Това коментира изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ" Християн Кръстев пред БНТ.

Той обясни, че преговорите с облигационерите и кредиторите продължават, а голяма част от подвижния състав, който не е бил в експлоатация, е възстановен.

„Влаковете, които пътуваха с по един и два вагона миналата година, вече пътуват по план-график - с четири, пет или шест вагона, така че техниката е ремонтирана. Не ни достигат около седем-осем локомотива, специално в „Пътнически превози", заяви Кръстев и допълни, че е открита процедура за закупуване само на нови влакове до края на годината", добави Кръстев.

Той заяви, че се обмисля създаването на ново дружество, което ще се занимава с ремонтни дейности, първоначално за локомотивите.

„Има много ремонтни бази на територията на България в момента - около 12-13. Ще ги оптимизираме и ще оставим тези, които са по-добре оборудвани. Ще ги дооборудваме с допълнителна техника, така че да можем да извършваме качествено ремонта и ремонтът и експлоатацията да се контролират взаимно", поясни изпълнителният директор на холдинга.