От веригата за бързо хранене Burger King съобщиха, че глобалният спад тласка потребителите към заведения като техните в търсене на по-евтина храна. От компанията обаче са притеснени, че ако сътресенията се проточат дълго, това може да навреди на заемните възможности на техните партньори по франчайзинговите договори.
За кратко на практика ние бяхме печеливши от ситуацията, казва изпълнителният директор на веригата Джон Чидси пред агенцията в Тайван, където
Хората, които не могат да си позволят да ходят в средноскъпи ресторанти, но все пак искат да се хранят навън, ще спечелят от това. Въпросът е, ако ситуацията се влоши допълнително, няма ли тези хора да решат просто да си се хранят само вкъщи, коментира Чидси.
Според него ако глобалните кредитни пазари останат "замразени", дългосрочният проблем за веригата ще бъде финансирането на франчайзинговите им партньори, с които те оперират повечето си ресторанти.
Но все още има време втората по големина в света верига за бързо хранене да изпита тези проблеми, застраховат се ръководството й.
Преди ден агенциите коментираха, че хиляди ресторанти са фалирали във Франция, защото техните клиенти вече са се пренасочили към веригите за бързо хранене, за да плащат по-малко за храна.
Източник Reuters