България и Полша подписаха споразумение за ремонта на българските МиГ-29. Документът бе подписан днес въс Варшава от министрите на отбраната на двете страни, Томаш Семоняк и Николай Ненчев.

Както вече беше съобщено от пресслужбата на Министерството на отбраната на България, Полша е единствената страна в НАТО, която има възможността да обслужва и ремонтира самолетите МиГ-29.

В споразумението се предвижда ремонт на шест двигателя и временно използване на два полски двигателя за 2 години.

Стойността на ремонта на всеки двигател е 1.023 млн. евро, а транспортните разходи се поемат от полската страна.

„Това е сериозен избор на България, която реши да поправя в Полша своите двигатели, а в бъдеще и самолети. Това е геополитическо, а не толкова бизнес решение. Нашето общо членство в НАТО и ЕС и нашите стратегически отношения придобиват нови измерения”, заяви Семоняк на конференция след подписването на споразумението.

„Ние ценим смелия подход на българските власти”, каза той и обеща Полша да положи всички усилия за качествено изпълнение на договора.

Русия въобще не е доволна от избора на българските власти. Генералният директор на руската самолетостроителна корпорация „МиГ” Сергей Коротков в официално писмо информира, че Полша няма лиценз за ремонт на самолетите.

Коротков предупреждава, че по-нататъшното използване на самолетите и безопасността на пилотите ще бъдат поставени под въпрос.

„Съжаляваме, че такова решение е прието единствено по политически съображения , а най-вероятно решението е в резултат на външен натиск”, добавя Коротков.