По-ниската цена е основната причина българите да предпочетат онлайн пазаруването. Почти 3/4, или 72.4% от хората, казват, че изгодните оферти биха ги стимулирали да пазаруват по-често по интернет. 

Това сочи проучване на MasterCard - MasterIndex България 2015. Над 58% от анкетираните твърдят, че купуват стоки електронно заради по-добрите цени и сделки. За 16.4% стимул да пазаруват онлайн е по-големият избор в сравнение с нормалните магазини.

Проучването показва, че 35% от запитаните пазаруват онлайн по няколко пъти месечно или по-често. Данните сочат още, че хората до 34 г. купуват основно дрехи и аксесоари, а 35-44 - годишните потребители плащат сметки за комунални услуги.

"Според изследването на MasterIndex по-голямата част от картодържателите в България (57%) смятат, че е безопасно да се извършват онлайн плащания. Най-голямата група от хора, според която онлайн пазаруването е безопасно, са младите (18-34 години). За много от българските потребители, които пазаруват онлайн, е много важно търговецът да е надежден (68%)", коментира Артур Туремка, изпълнителен директор на MasterCard за региона на Балканите.

Според последните данни на НСИ все повече българи избират да пазаруват онлайн. През август 2015 г. оборотът при търговията на дребно през интернет, по пощата или по телефона нараства с 15.2% в сравнение със същия период на предходната година. 72.5% от хората, които са пазарували онлайн, са поръчвали дрехи и спортни стоки, 31% стоки за дома, а 28% - пътувания и ваканции, посочват от НСИ.