Не от банка, не от приятели, а от компания за бързи кредити тегли пари българинът, ако му се наложи да прави ремонт в жилището си. Макар лихвите в такъв случай да са по-високи, хората явно предпочат този вариант за набавяне на паричен ресурс, се вижда от статистиката, която са събрали в Изи Асет Мениджмънт АД, по-известна като Изи Кредит, заради едноименния продукт, който предлага на пазара.

Специелистите са проучили за какво най-често се използват средствата, получени под формата на малки кредити от тяхната компания. Данните показват, че всеки четвърти клиент е отишъл при тях именно защоту му трябват пари за ремонт.

Плащането на битови сметки (ток, отопление, вода, телефон, мобилни услуги, кабелна и интернет) също е честа причина да се прибягва до небанкови потребителски заеми – 21.4% от ползвателите на услугата. Мнозина финансират с бърз кредит и малкия си семеен бизнес (16%), показват данните на Изи Кредит. На следващо място са покупката на техника (15.8%), медицински услуги и лекарства (13.8%), ремонт на автомобила (8.6%) и обзавеждане (7.6%). По-малко от 7 на сто от потребителите на услугата си позволяват удоволствия като екскурзии, почивки, празнуване на специален повод или покупка на дрехи и обувки. Бързи пари назаем  се теглят и с образователна цел (5.6%).

За изминалата 2011 г. „Изи Кредит” е отпуснала общо 140 449 бързи заема в България, което е с 28% повече от предходната година. Това показват неконсолидираните резултати на дружеството за периода, включващи само дейността в страната, без тази в Украйна и Румъния, където също развива дейност. В края на декември кредитният портфейл на компанията достига 23.4 млн. лв., което е 19% ръст на годишна база. Делът на лошите заеми в него е 13% - леко влошаване спрямо три месеца по-рано, но доста под средното за сектора равнище.