Фондът CSIF купува второ пристанище в Бургас и възстановява фериботната линия между България и Грузия.

 

Очаква се през август да започнат курсовете по ро-ро линията, която ще бъде както за товарни превози, така и за пътнически. За целта е закупен ферибот, който ще бъде в България до десетина дни, каза за "Капитал Daily" Бориславова.

 

По думите й дългосрочният проект включва откриване на линия и до Задкавказието. Възстановяването и развитието на фериботната линия между България и Изтока е възможност за страната да се развие като логистичен център в тази част на Европа, посочи още тя. Закупеният вече ферибот е с капацитет за товар от 110 тира или над 200 контейнера.

Във връзка с развитието на фериботната връзка Цветелина Бориславова купува още едно пристанище в Бургас, намиращо се точно до това, което придоби миналата година. Тя обясни още, че двете ще бъдат обединени, тъй като за нуждите на линията и дейността на ферибота е необходимо пристанище с по-голяма площ и лице към морето. Сделката все още не е финализирана.

От съобщение на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) става ясно, че инвестиционното дружество на Бориславова CSIF (СИЕСАЙЕФ) планира са купи пристанище, което сега е част от "Черноморски риболов Бургас" и е негова собственост. Тъй като се очаква покупката да окаже въздействие върху пазара на пристанищни услуги от морски пристанища в страната, купувачът иска от КЗК да извърши оценка на концентрацията, каквато е стандартната процедура.

За целта на сделката е учредено ново дружество - "Метафиш" ЕООД, което на практика купува Бориславова. Капиталът на дружеството, възлизащ на 5.6 млн. лв., е внесен изцяло чрез непарична вноска на имущество – имоти с промишлени, складови, цехови сгради, става ясно от справка в Търговския регистър. Цената на сделката е тайна, но вероятно ще се движи в диапазона на оценката на активите. В регистъра се вижда още, че "Метафиш" е учредено на 22 май от "Черноморски риболов".


Пристанището, което купува Бориславова, всъщност е част от бившето държавно пристанище в Бургас, разделено на четири по-малки обекта и приватизирано по време на правителството на Иван Костов. На практика сега ще бъдат обединени две от тези пристанища.