След почти четири години на жестоки политически единоборствата около изграждането на най-важната за България автомагистрала Тракия, проектът отново се намира в изходната си точка, пише в материала си от днес консервативният австрийски в. „Ди Пресе”. Това съобщи агенция Фокус.

След като определеният през декември 2004 г. българо-португалски консорциум не успя съобразно клаузите на договора да представи необходимите гаранции за финансиране, министър-председателят Сергей Станишев обяви, че правителството ще реализира само проекта.

Като евентуални средства, които могат да се отделят за построяване на пътното съоръжение, е иракският дълг към България, бюджетни средства и бюджетните излишъци. До провала на сделката за магистрала Тракия се стигна след критики от страна на опозицията и Европейската комисия, които упрекнаха кабинета в това, че е определил фирмата-изпълнител без да проведе нужния за това търг.

Критиците на проекта смятат също така цената от 750 млн. евро за прекалено висока, като дори предположиха, че съществуват нерегламентирани връзки между бившия премиер Симеон Сакскобургготски и близки до него португалски фирми.