“Директен превоз между малките населени места и областните градове ще може да бъде осъществяван”, съобщи транспортният министър Александър Цветков, ден след като депутатите приеха на първо четене промените в Закона за автомобилните превози. В тях се регламентираше, че директен превоз до столицата и големите областни центрове няма да има от населени места с до 30 000 жители. Между двете четения на закона ще бъдат записани текстове, според които ще бъде въведен минимален интервал както за началната и крайната точка за автобусните превози, така и за междинните спирки. Това ще бъде регламентирано със специална транспортна схема.

“Няма опасност по-малките населени места да останат без директно транспортно обслужване до областните центрове или въобще до по-големите населени места“, каза министърът.

“Ще бъде преразгледано предложението по отношение ограничението за градовете с 30 000 души, но в никакъв случай няма да остане както досега да се прилага републиканската транспортна схема, защото трябва да има определени точни интервали от време на всеки превоз и всяко разписание. Това състезание по пътищата трябва да приключи”, каза председателят на транспортната комисия в парламента Иван Вълков.

Конкурсите за възлагането на автобусните линии ще бъдат провеждани от общините, а не от транспортното министерство, както беше първоначалната идея. В закона обаче ще бъде записано условието конкурсите да се провеждат според текстовете на Закона за обществените поръчки и Закона на концесиите, както е според действащата европейска директива. Ще бъде въведена и пределна цена за таксиметровите превози, която ще е индивидуална за всяка община. „България е единствената страна, в която превозът с такси може да струва колкото пътуване със самолет”, допълни Цветков.