Европейската комисия определи тавана на емисиите за авиопревозвачите от 2012 година.

 

Общото количество на разрешените емисии е 213 млн. тона CO2, а през 2013 година се предвижда разрешеното количество да бъде свито на 208 млн. тона. Това е с близо 3% под обема на емисиите, регистрирани през референтните години от 2004 до 2006 година.

 

Определянето на таван на допустимите емисии е важна крачка в процеса на включване на авиотранспорта в Европейската система за търговия с емисии. Нейната цел е да стимулира индустриите в инициативи, които да доведат до преминаване на по-екологично производство.

 

Така от следващата година всички самолетни компании, които правят курсове от и до страни от Европейския съюз ще трябва да притежават специални разрешителни за емисии.

 

Мярката засяга около 4 хил. компании. Те ще получават безплатно 82% от нужните им квоти, а 15% ще бъдат разпределяни на аукционен принцип. Оставащите 3% от необходимите разрешителни ще бъдат заделяни в специален резерв за нови участници или за компании, които отбелязват бурен растеж.

 

Нововъведението, разбира се, ще се отрази върху цената на самолетните билети. Според предварителните изчисления, включването на самолетния транспорт в Европейската система за търговия с емисии ще доведе до поскъпване на билетите с € 1.8 до € 9. EU Observer