Шестте вериги от хипермаркети, които бяха уличени от Комисията за защита на конкуренцията в картелно споразумение, ще предприемат мерки за възстановяване на конкуренцията на пазара. Антимонополният орган одобрява плана, който те са начертали за изпълнение.

Уличените магазини са Метро Кеш & Кери България ЕООД, Билла България ЕООД, Кауфланд България ЕООД, Хит Хипермаркет ЕООД, Максима България ЕООД и Пикадили ЕАД. Още през миналата година КЗК, установи, че в сключените между търговските вериги и техните доставчици вертикални договори за доставка на определени стоки, има клаузи, свързани преди всичко с ценообразуването на доставяните стоки, които създават задължения и ограничения за доставчиците в рамките на отношенията им с всяка от веригите.

Комисията счита, че едновременното и успоредно присъствие на тези клаузи в договорите на различни търговски вериги с едни и същи доставчици би могло да доведе до възникване на съзнателна координация в поведението на предприятията без изрично споразумение или директни контакти между тях. Чрез подобна съгласуваност би се постигнало уеднаквяване на търговската им и маркетингова политика на пазара за доставка на стоки. Навременното отстраняване на тази възможност е от ключово значение за нормалното функциониране на конкуренцията.

Веригите ще премахнат проблемните клаузи в договорите и в общите условия на търговските вериги и техните доставчици.