Facebook тайно си играе с емоциите на потребителите. Компанията заедно с учени от университета Корнел и Калифорнийския университет е променяла съдържанието на съобщения, за да провери как те въздействат на емоциите на отделните хора. В своеобразния тест са били включени 700 хил. души, с акаунти в социалната мрежа.

Експериментът е продължил една седмица от 11 до 18 януари 2012 г., а резултатите са публикувани на 17 юни т. г. в американско специализирано издание.

Проучването е целяло да установи дали "емоционалното заразяване", предизвикващо възмущение сред потребителите на интернет, повдига въпроси от етичен характер.

Авторите са искали да разберат дали броят на позитивните или негативните съобщения, прочетени от потребителите, влияе на съдържанието на публикуваните от самите тях постове в социалната мрежа.

Резултатите показват, че потребителите се приспособяват към социалната среда и употребяват повече негативни или позитивни думи в зависимост от коментарите.

Учените подчертават, че изследването "отговаря на политиката за използване на данни, която всички потребители са длъжни да приемат, създавайки си профил в социалната мрежа, като според тях Facebook така или иначе "системно манипулира съдържанието на разпространяваната в него информация".