Българските транспортни компании за международен превоз са обречени на
фалит, заради различия в българското и турското законодателство, което
създава пречки на границата с Турция. Това заяви в интервю за Агенция „Фокус” Петко Ангелов, директор на компания за международен транспорт и
спедиция.
Ангелов посочи, че основните проблеми, пред които се изправят
българските камиони на границата със съседна Турция, са свързани с
поставени необосновани ограничения от страна на Турция.
„Пример за такова разминаване е поставеното ограничение на горивото, с
което може да се влезе в турската страна, като то е до 500 литра на
камион. Това гориво обаче не е достатъчно и нашите камиони са задължени
да зареждат във вътрешността на Турция, където горивото е на двойна
цена”, обясни превозвачът и подчерта, че турски камион обаче може да
влезе в България с неограничено количество гориво.
Друга необходима мярка, според Ангелов, е въвеждането на „летящо” време,
тъй като турската страна например приема, че до Испания и обратно
трябва да се премине за 14 дни, но реалното необходимо време е до 10
дни.
„Останалите 4 дни трябва да се прекарат на границата - изчаква се в
системата на турската граница да им се отчете, че българският камион
може да влезе”, посочи Петко Ангелов и отбеляза, че ако се отиде на
граничния пункт „Капитан Андреево” ще се видят поне 30 български
камиона, които чакат.
„Всеки един камион има срок доставка, когато ни забавят обаче на
границата с Турция и не може да се спази поставеният срок и
чуждестранните клиенти не искат да работят с български превозвачи”,
заяви Петко Ангелов. Според него - това забавяне на границата е израз на нелоялна конкуренция
от превозвачите в Турция, като по този начин те спират работата на
българските компании за превоз.
„Всички български транспортни фирми работят много трудно в момента. Загубите не могат да се измерят в пари, а в това, че си губим клиентите за дългосрочен период, което води до това, че транспортната фирма е пред фалит", каза още той.
Коментари
0