Българските транспортни компании за международен превоз са обречени на фалит, заради различия в българското и турското законодателство, което създава пречки на границата с Турция. Това заяви в интервю за Агенция „Фокус” Петко Ангелов, директор на компания за международен транспорт и спедиция.

Ангелов посочи, че основните проблеми, пред които се изправят българските камиони на границата със съседна Турция, са свързани с поставени необосновани ограничения от страна на Турция.

„Пример за такова разминаване е поставеното ограничение на горивото, с което може да се влезе в турската страна, като то е до 500 литра на камион. Това гориво обаче не е достатъчно и нашите камиони са задължени да зареждат във вътрешността на Турция, където горивото е на двойна цена”, обясни превозвачът и подчерта, че турски камион обаче може да влезе в България с неограничено количество гориво.

Друга необходима мярка, според Ангелов, е въвеждането на „летящо” време, тъй като турската страна например приема, че до Испания и обратно трябва да се премине за 14 дни, но реалното необходимо време е до 10 дни.

„Останалите 4 дни трябва да се прекарат на границата - изчаква се в системата на турската граница да им се отчете, че българският камион може да влезе”, посочи Петко Ангелов и отбеляза, че ако се отиде на граничния пункт „Капитан Андреево” ще се видят поне 30 български камиона, които чакат.

„Всеки един камион има срок доставка, когато ни забавят обаче на границата с Турция и не може да се спази поставеният срок и чуждестранните клиенти не искат да работят с български превозвачи”, заяви Петко Ангелов. Според него - това забавяне на границата е израз на нелоялна конкуренция от превозвачите в Турция, като по този начин те спират работата на българските компании за превоз.

„Всички български транспортни фирми работят много трудно в момента. Загубите не могат да се измерят в пари, а в това, че си губим клиентите за дългосрочен период, което води до това, че транспортната фирма е пред фалит", каза още той.