Днес Юниливър Централна и Южна Европа и Balkan Accession Fund - BAF обявиха, че са подписали споразумение по силата, на което „Юниливър Централна и Южна Европа“ ще придобие марките сладолед на „Дарко”, дистрибуторската мрежа (продажби) и производствения отдел. Стойността на транзакцията не се разкрива.

 

Дарко” е втората по големина компания за сладолед в България, която продава известни марки като „Ескимо” (Eskimo), „Казабланка”( Casablanca), „Уикенд”(Weekend), „Меджик Айс” (Magic Ice), „Фрии” (Free), „Белинда” (Belinda),, „Аляска” (Alaska) и „Милка” (Milka), в категориите импулсни и семейни сладоледи. С придобиването на „Дарко” „Юниливър Централна и Южна Европа“ ще навлезе на пазара на сладолед в България.

 

Председателят на Юниливър Централна и Южна Европа г-н Марк Дезенфанс коментира: „Дарко е ценна придобивка за нас, тъй като притежава добре познати марки и утвърдени позиции на пазара. Ние ще използваме силата на текущите бизнес активности и глобалната лидерска позиция на Юниливър в тази категория за по-нататъшното консолидиране на позициите ни в региона на Балканите”.

 

Оборотът на „Дарко” през 2010 г. възлиза на 7 милиона евро (13.8 милиона лева). Като част от споразумението, близо 80 служители ще преминат към Юниливър. „Дарко” ще запази съществуващите си производствен персонал и складови съоръжения и ще произвежда сладоледените марки на „Дарко” за българския пазар. Споразумението подлежи на одобрение от българските регулаторните органи за защита на конкуренцията.

 

Юниливър”, глобалният лидер на пазара на сладолед. Компанията има 167 000 служители и реализира годишни печалби на стойност 44.3 милиарда евро през 2010 г.

 

Balkan Accession Fund е регионален фонд за дялово инвестиране с капитал от 110 милиона евро. Фондът е създаден с цел да се съсредоточава върху от инвестиционни възможности предимно в Румъния и България.