Вестник Дневник

"Рекламният пазар до края на годината: Ренесанс или лебедова песен"

Традицията на рекламния пазар повелява – втората половина на годината винаги е по-силна откъм инвестиции. Компаниите, логично, разчитат на увеличени продажби по време на празничния сезон около Коледа и Нова година. Тази година заради и въпреки рецесията очакванията за последните три месеца от годината са още по-големи. Рекламодателите се стремят всячески да стимулират потребителите да консумират, за да прескочат успешно икономическата турбулентност. Затова въпреки лошите прогнози на икономистите, че България ще навлезе в тежка криза именно в края на тази година, играчите на рекламния пазар не предвиждат спад на инвестициите до края на 2009 г.

"Последното тримесечие ще бъде силно", категорична е Юлита Станишева, управляващ директор на медийната агенция Universal McCann, но после добавя, че това ще е нещо като "лебедовата песен". И обяснява: "Първото тримесечие на 2010 г. ще се почувства значителния спад в рекламния пазар."

Данните от официалния мониторинг на агенция TNS/TV Plan също са категорични – за първите девет месеца от 2009 г. инвестициите в тв реклама са спаднали с около 20%. Ако за същия период през 2008 г. са били 520. 9 млн. лева в телевизия, то година по-късно сумата е 422.1 млн. лева.

"Петър Чобанов, председател на КФН: Не виждам смисъл от единен финансов надзор"

Аз лично подкрепям сегашния модел – обединен надзор над небанковата финансова сфера и отделно банков надзор. Институциите работят добре и не виждам причина да ги обединяваме. Двата пазара са на различно ниво на развитие и един надзор върху тях не би бил достатъчно ефективен. Има и огромен обем работа, която ще отнеме много време. В Холандия например преструктурирането на институциите е отнело три години, казва в интервю Чобанов.

Вестник Пари

"Не очаквам отлив на клиенти след сливането"

Това казва Георги Тодоров, изпълнителен директор на ПОАД ЦКБ-Сила. Според него обединението между Лукойл - Гарант и ЦКБ-Сила ще доведе до по-висока доходност. Според прогноза на Тодоров оечртания тренд на покачване в стойността на дяловете на всички пенсионни фондове ще се запази до края на 2009 година.

Вестник 24 часа

"Дават 6 банки на прокурор"

Сигнализирали сме Върховната касационна прокуратура, че 6 банки тормозят клиентите си по телефона и у дома със заплаха да си платят кредита, иначе ще им пратят мутри. Това съобщи Светлозар Николов от Националната асоциация на българския бизнес.

Поискахме отнемането на лиценза на две банки, защото са неплатежоспособни над 7 дни, допълни Николов. Наблюденията му показвали, че седем финансиращи институции пък направили картелно споразумение за поддържане на високи лихви.

Така се застрашава националната сигурност, подлага се на геноцид бизнесът и се обрича на фалит, категоричен бе Николов. Асоциацията му настоява за понижение на нивата на лихвите до 4%, гратисен период от 2 г. и меморандум за продажба на обезпеченията.
 
Вестник Сега

"Министър Плевнелиев: Вече пробваха да ме подкупят"

Въпреки че Росен Плевнелиев е министър на регионалното развитие само от няколко месеца, вече е имало опити на бизнесмени да го корумпират. "Тестваха ме два-три пъти, за което информирах ДАНС", обясни вчера той пред БНТ. Плевнелиев не пожела да посочи кой точно му е предлагал подкупи. "Имаше хора, които идваха в министерството на срещи по една или друга причина, след което казват - ама ваш, ама наш интерес...", разказа той.

Плевнелиев обаче подчерта, че въпреки натиска, на който е подложен, "няма да го пробият". Той разказа още, че за да намали риска, избягва срещи с бизнесмени и от министерството веднага се прибира вкъщи. Според него служителите в регионалното министерство трябва да свикнат с мисълта, че министърът и екипът му "няма да ходят по стаите и да казват кой трябва и кой не трябва да спечели дадена процедура". Търговете ще бъдат открити и честни и който иска да участва, е добре дошъл, обеща министърът.