Последните данни показват, че за първите три месеца от годината има около 260 милиона евро преки чуждестранни инвестиции в България.

 

Това на пръв поглед изглежда доста малко спрямо същия период на миналата година, когато са били около 670 милиона. Но пък първоначалните данни за 2012-а година сочеха 230 милиона, а не 670.

 

Така че можете да си представите съотношението между първоначални и крайни данни, коментира по БНР Борислав Стефанов, изпълнителен директор на Българската агенция за инвестиции.

 

Около 3 месеца траеше кампанията, в която България се рекламираше в световни медии, обясни той.

 

Това, което получихме като статистика от самите медии, беше, че рекламните материали в интернет са имали около 60 милиона импресии. Това е довело до около 70 хиляди посещения на нашия сайт. Малко е рано да кажем, а и не караме фирмите, които идват, да казват откъде са получили информацията, така Стефанов отговори на въпроса какви са резултатите от рекламната кампания.

 

За нас е важно фирмите да дойдат в страната в резултат на стабилността - било то политическа или макроикономическа, заради подготвените кадри и т.н. Но и разходите са много важни. Така че за потенциалните инвеститори е важно да запазят качеството, но и да понижат разходите си.