След няколко години, в които Китай беше основна цел за производителите на луксозни стоки сега фокусът се измества обратно към традиционните пазари като САЩ и Япония.

"САЩ наистина се върна на пистата и става все по-важен за нас", коментира главният изпълнителен директор на Lamborghini SpA в интервю в Токио, съобщава Bloomberg. В същото време търсенето на лукс в Китай постепенно се забавя.

Покупките на Lamborghini Aventador, чиято цена се движи около 400 000 долара на американския пазар, нарастват с темпове типични за времето преди 2008 г. и глобалната финансова криза.

Загрижеността относно Китай се потвърждава и от Ferrari, Bayerische Motoren Werke AG (BMW) и Rolls-Royce.

Страната вече не е двигател на растежа в сегмента на лукса, каквато беше преди три години, когато извади производителите на скъпи играчки от рецесията.

Забавящата се икономика и правителствените мерки срещу излишните разходи подкопаха продажбите на луксозни стоки, вариращи от суперавтомобили до чанти Prada и вина от Бордо.

Милионерите и милиардерите в Китай са все по-предпазливи в това как показват богатството си, за да не си навлекат гнева на държавата.

САЩ в момента е най-силният пазар ма лукс в световен мащаб, докато търсенето в Китай намалява. Например покупките на луксозни автомобили с цена над 327 000 долара /2 млн. юана/ са намалели с 1000, до 8000 през миналата година.