Всеки втори у нас - 53.7% от домакинствата, имат интернет у дома. В сравнение с миналата година домовете с достъп до мрежата са се увеличили с 2,8 на сто.

Същото е увеличението и на относителния дял на домакинствата, използващи широколентов достъп като той достига до 53.6% за 2013г., или почти всички домакинства, имащи достъп до интернет, са с осигурена бърза и надеждна връзка.

Това показват данни на НСИ от изследване за използването на информационно-комуникационните технологии (ИКТ) от домакинствата и лицата.

Изследването се провежда във всички държави-членки на Европейския съюз, по обща методология, която осигурява международна съпоставимост на резултатите.

Анкетирани са 4 161 обикновени домакинства и 9 198 лица на възраст16 -74 навършени години, уточняват от националната статистика. С най-висок относителен дял на домакинствата с достъп до интернет - 64.3%, е Югозападният район, към който принадлежии столицата.

След него се нареждат Южният централен и Североизточният район, в които малко повече отполовината домакинства имат достъп до интернет - съответно 52.7и 51.5%. От тенденцията за страната значително изостават домакинствата от Северозападния район, където цифрата е 42.8%.

Повече от половината (51.2%) от населението на възраст 16 -74 навършени години използват редовно интернет. Най-активни са младите до 24 години. От хората между 65 и 74 години едва 8,1 на сто влизат в Мрежата.

Мъжете са по-активни при редовното ползване на интернет в сравнение с жените - съответно 52.6и 50.0%. Значителни са и различията за редовно използващите интернет по образование. Докато 86.1% от лицата с високо образование използват редовно глобалната мрежа, то едва 19.2% от лицата с основно или по-ниско образование се възползват от възможностите, които интернет предоставя.

22.6% от лицата са използвали глобалната мрежа за взаимодействие с държавната администрация и местното самоуправление.

Най-значителен е делът на лицата, които са получавали информация от интернет страница или уебсайт на публичната администрация (20.9%), следван от изтеглилите официални формуляри от официална интернет страница (12.7%) и изпратилите попълнени формуляри (8.5%) през последните дванадесет месеца.

Жените са значително по-активни от мъжете при използването на предлаганите онлайн услуги от публичната администрация -съответно 24.1 и 21,0%.Постепенно се увеличава делът на хората, които пазаруват за лични (неслужебни) нужди онлайн.

За текущата година 12.1% от лицата на възраст 16 - 74 навършени години са направили онлайн покупки през последните дванадесет месеца, което е с 2.9% повече от 2012 г. Няма съществени различия между мъжете и жените при онлайн пазаруването - съответно 12.3 и 12.0%.

Най-често пазарувани онлайн са дрехите и спортните стоки, като 68.1% от пазарувалите по интернет са закупили такива артикули. На следващо място се подреждат поръчките, свързани с пътувания или хотелски резервации (32.9%), стоки за дома (31.1%) и покупките на билети за различни развлекателни събития 22.5 на сто.