КЗК глоби търговската верига "Кауфланд" с 542 600 лева заради заблуда на потребителите при рекламирането на собствената ѝ марка продукти “K-Classic”.

 

Според Комисията за защита на конкуренцията в продължение на почти четири години, до края на април 2014 г., компанията е рекламирала своята марка, гарантирайки "качество на най-ниска цена".

 

Производството на комисията обаче показва, че "Кауфланд" намалява продажната цена на сравними продукти след проучване на цените в конкурентни вериги. В контекста на използваните рекламни послания понятието "гаранция" се свързва с поет ангажимент от дружеството да предлага промоционалните продукти именно на най-ниски цени. По този начин се създава предварителна представа у потребителя, че купувайки дадена стока с посочената гаранция, същата е гарантирано на най-ниска цена, посочват от КЗК.

 

Според комисията с поведението си дружеството целенасочено и систематично поддържа две паралелни ценови реакции - намаление на цените на продуктите K-Classic в размер по-нисък от цената на конкурента или намаление до размера на най-ниската конкурентна цена.

При определяне на санкцията КЗК е отчела като смекчаващо обстоятелство факта, че търговската верига предприема действия по преустановяване на разпространението на заблуждаващата реклама, като променя част от рекламното послание във връзка с гаранцията за качество на продукти K-Classic - от "най-ниски цени" на "трайно ниски цени".