Лудостта на Черния петък официално започна в САЩ. Проучване на магазините в Манхатън, проведено снощи и днес сутринта, показа стотици американци, готови на безсънна нощ, прекарана на студа пред търговските центрове, в името на това да бъдат сред първите получили достъп до стоките с намаления, пише MarketWatch.

 

Над 300 души чакаха в четвъртък през магазина на Best Buy на Union Square. До петък сутринта тълпата вече наброяваше близо 1000 човека. Някои от стоящите пред магазина пазеха местата си от вторник.

 

Според хората на огромната опашка чакането си струва. 40-инчов LED телевизор Toshiba се продава за 179.99 долара. Таблетите на Acer струват между 250 и 350 долара. Успелите да се възползват от промоциите могат да спестят между 50 и 70 на сто от ценната на продуктите и услугите. Blu Ray плеърите са намалени наполовина до 40 долара.

 

При това много от чакащите на опашката са се възползвали от предложенията на магазина за клиентски карти, които дават възможност за допълнителни отстъпки и подаръци.

 

В магазина Toys R, музикалните плеъри iPod се продават за 200 долара, а конзола Wii на Nintendo струва 130 долара. След намалението игрите, които струват 40 долара, вече се продават за 1 долар.

 

Огромните отстъпки карат довеждат до истинска потребителска лудост в САЩ, но и дават силен тласък на икономиката на страната. Складовите наличности се изчерпват за ден. Поръчките от продавачите на дребно се покачват, икономиката работи на пълни обороти.

 

Потребителското търсене формира над 70% от брутния вътрешен продукт на САЩ и за това продажбите по време на черният петък се приемат като ключов показател за икономическото развитие на страната.

 

До момента изглежда, че американците ще постигнат нов рекорд по потребителска активност през тази година.

 

Названието Черен петък идва от времето, когато оборотите на магазините все още са се отчитали в големи тефтери, в които се е пишело с червени моливи. Но в този ден продажбите традиционно били толкова големи, че тефтерите се запълвали и магазинерите продължавали да пишат с обикновени черни моливи върху листа. Така фразата: да излезеш на черно, се е превърнала в нарицателна за печалба.