СИС Индустрийс ООД и Ноубъл Графикс ООД ще платят глоби съответно от 1.1 млн. лв. и 60 340 лв.  заради рекламата на Узаки Зорбас.

С определение от 2 юли 2009 година Комисията за защита на конкуренцията наложи запор над рекламата и предприе разследване, за да установи дали тя заблуждава потребителите.

Впечатлението, което създава цялостното рекламното послание, насочва към популярното и в България гръцко питие УЗО, като се създава погрешна представа за произхода, естеството и качествата на рекламирания продукт. Това неминуемо оказва негативно въздействие върху пазара, като пренасочва търсенето и по този начин уврежда интересите както на гръцките производители на УЗО, изключителни носители на правото да ползват географското указание OUZO,но и на производителите на българската напитка „мастика”.

Комисията счита, че рекламна агенция Ноубъл Графикс, автор на рекламното послание, не е съобразила визията на рекламата с нормативните изисквания. В проекта на рекламата дори е упоменато, че нейната цел е да създаде впечатление за „вносен скъп гръцки продукт, като истинско гръцко Узо”.

Дружеството СИС Индустрийс носи отговорност не само за изображението на етикетите, които са част от общата рекламна концепция, но също и за цялостното разпространение на рекламата, независимо че като рекламодатели се явяват и други фирми.

В допълнение КЗК счита, че доколкото етикетите на напитката съдържат всички елементи от заблуждаващата реклама, преустановяването на нарушението изисква продуктът да не се разпространява с тях и те да бъдат променени.

При определяне на санкцията Комисията е взела под внимание всички обстоятелства, свързани с нарушението и нуждата от съизмеримост на наказанието с икономическото състояние на дружествата и е наложила санкция от 4% на СИС Индустрийс и 2% на Ноубъл Графикс.