Microsoft се готви да промени на ключови елементи от Windows 8, като на практика се сблъска с най-големия провал на нов продукт на масовия пазар от фиаското с новата Coca-Cola преди 30 години, пише Financial Times.

 

"Ключови аспекти" в начина, по който се използва софтуерът ще се променят, когато Microsoft пусне актуализираната версия на операционната система през тази година, коментират от компанията. Причината са трудностите, които потребителите изпитват при овладяването на новия софтуер.

 

Според анализаторите подобни промени са признание за пазарния провал на Windows 8 до този момент. Операционната система е насочена изцяло към потребителите с таблети, като Microsoft се опитва да повтори успеха на iPad на Apple.

 

Ричард Дохърти, анализатор в изследователската фирма Envisioneering коментира: "Това е като New Coke, само че за седем месеца, но от Coke внимаваха повече." Coca-Cola се отказа от нова формула за най-популярния си продукт само три месеца след като я пусна на пазара.

 

Windows 8 е амбициозен опит за операционна система, която излиза от ерата на персоналния компютър и влиза в тази на таблетите. Но според повечето потребители и анализатори новата система е твърде тромава.

 

Още преди нейния старт, Тим Кук, главен изпълнителен директор на Apple, заяви, че Windows 8 ще бъде като комбиниране на тостер и хладилник - нещо, което е технически възможно, но няма да е "приятно за потребителя".