Мобилни оператори отказват да прекратят без неустойка автоматично подновени договори. Въпреки промените в закона, хората не могат да се възползват от правото си да се откажат от мобилни услуги с едномесечно предизвестие.

За два месеца комисията за регулиране на съобщенията е получила 70 жалби от граждани.

Според промени в закона от края на 2011-а, договорът може да бъде продължен за нов срок само при изричното писмено съгласие на потребителя. Ако то липсва, договорът се счита за безсрочен. И може да бъде прекратен с едномесечно предизвестие, без да се дължат неустойки.

Мобилни оператори обаче обясняват, че новите правила не засягат завареното положение.

„Ако сте имали договор, който е подновен преди 29 декември, трябва да се изчака този срок да изтече и чак тогава може да бъде прекратен с едномесечно предизвестие", твърди Ясен Гуев, директор "Корпоративна политика" на мобилен оператор.

От Комисията за регулиране на съобщенията излязоха с официално становище. Автоматично подновените договори без значение кога и без писмено съгласие на потребителя, се считат за безсрочни. Съответно могат да се прекратят, без да се дължи неустойка.

„Тогава законодателят, а и комисията счита, че българският потребител е в правото си с едномесечно предизвестие да развали този договор”, обясни председателят на комисията Веселин Божков.

Най-вероятно до месец-два ще излязат наяве и първите санкции на мобилни оператори по казуса.