Заемът за железниците от Световната банка може да бъде подписан в по-малък обем от предварителните договорки. Това съобщи транспортният министър Ивайло Московски, който подписа договорите за модернизирането на жп отсечката Димитровград – Свиленград. По думите на Московски заемът е необходим на железниците и ако се намерят достатъчно аргументи, вицепремиерът Симеон Дянков може да бъде убеден да подпише споразумението със Световната банка.

Дянков неведнъж е казвал, че ще сложи подписа си под документа, само ако се проведат реформи в железниците. Сумата на заема трябваше да бъде 460 млн. лева. Московски не коментира каква част от тях ще преговаря да бъдат реално отпуснати като заем от Световната банка. По темата трябва да има яснота до края на януари.

„Ще прецизираме наново сумите, които са необходими. Най-вероятно няма да бъдат в тези обеми, които бяха споменавани миналата година, вероятно ще се намали, тъй като пак повтарям и на всички трябва да е ясно, че ако подпишем такова споразумение с банката, то се дава на държавата и директно касае дефицита. След това ще проведем среща и на ниво вицепремиер, най-вероятно даже съвместно с премиера ще коментираме темата, но моето мнение е, че такъв заем в определени граници и мащаби е необходим", каза Московски. Той допълни, че предпочита да не се вадят отделни дейности от споразумението, а да върви като пакет.

Московски коментира, че среща по въпроса с вицепремиера Симеон Дянков ще има в края на месеца и транспортният министър смята, че ако има достатъчно аргументи, финансовият министър ще бъде убеден, че определена част от обема на този заем наистина е необходим и трябва да бъде осигурен.

Ивайло Московски заяви, че договорът за изплащане на германските мотриси е до 2017 г., като вече има сериозни забавяния по графика. Транспортният министър призна, че сумите, които страната ни ще превежда, не са в пълния обем, но все пак са ясен знак, че искаме да погасим задълженията си.

По време на срещите с германски инвеститори, Московски е водил разговори с летищни оператори, които имат интерес към инвестиции в България.