Над 50 млн. лева са инвестирани през 2014 г. „БМФ Порт Бургас” изгради първия в страната терминал за втечнени въглеродни газове.

Концесионерът разгръща инвестиционната си програма и превръща бургаското пристанище в най-конкурентния черноморски порт.

„БМФ Порт Бургас” изгради първото в страната претоварно съоръжение за втечнени въглеродни газове.  Новият терминал е специализиран за товаро-разтоварни дейности на втечнен газ пропан-бутан, който ще бъде доставян за нуждите на газ станции, газови и промишлени инсталации, за отопление на битови и административни сгради. Досега целият внос на пропан-бутан у нас се  извършваше през пристанища в Румъния.

За да изгради новото съоръжение дружеството разшири съществуващия Буферен склад за течни горива, намиращ се на територията на Терминал „Бургас изток -2“. Чрез него концесионерът на Пристанище Бургас ще може да предостави по-ефективна и по-изгодна услуга на товародателите от България, Сърбия и Македония и да разшили клиентската си база.

„БМФ Порт Бургас” ЕАД стана концесионер на част от Пристанище Бургас през 2012 г. Дружеството, стопанин на терминали „Бургас изток – 2”, „Бургас Запад” и Складова база „Лозово” /сухо пристанище/, има амбицията да повиши значително капацитета за обработка на товарите, което изисква пълно обновяване на мощностите и изграждане на нови съоръжения. Само през първата година на концесията (2012 – 2013 г.) инвестициите в подновяване на техниката и модернизиране на инфраструктурата надхвърлиха 12 милиона лева.

През следващата година в терминалите „Бургас изток – 2” и  „Бургас Запад” са инвестирани над 50 млн. лева.

След като за първи път в България, през 2013 г. „БМФ Порт Бургас” ЕАД осигури пълно натоварване на кораб от типа „Панамакс”, през тази година концесионерът изгради и специализиран комплекс за обработка на зърнени товари. Комплексът се намира на терминал „Бургас изток-2” и се състои от 5 силоза с обща капацитет 75 000 т. зърно.

В резултат на мащабните инвестиции дружеството е увеличило значително персонала си, като от задължителните 500 работници, които е имало като ангажимент да поддържа по концесионните договори, към момента на терминалите са заети над 900 души.