Европа изпуска възможност за масивни печалби, които онлайн пазаруването на дребно може да донесе. Становището е на Европейската комисия, цитирано от EUObserver, която е изчислила, че улесняването на този вид търговия би допринесло за реализирането на оборот от € 240 млрд. годишно.

Съществуват някои спънки, които трябва да бъдат премахнати, за да може този процес да е по-активен. Това ще окуражи бизнесите да са по-активни в предлагането на стоки и услуги онлайн, което увеличава пазара им включително и зад граница. За да се случи това трябва да се постигне по-добра интеграция на европейския пазар на картови, интернет и мобилни разплащания. В момента пазарът е по-скоро фрамгентиран, признават еврокомисарите.

В момента през интернет минава едва 3.4% от търговията на дребно в Европейския съюз. Ако институциите се задействат, до 2015 година би могло да има удвояване на този обем. През следващите 5 години е възможно размерът на онлайн търговията на дребно да нараства с по 10% годишно, а броят на клиентите, които пазаруват онлайн би могъл да се увеличи от 141 млн. души, колкото са били регистрирани през 2009 година, но 190 млн. души през 2014 година.

Европейската комисия ще излезе с препоръки за това как да се изпълни тази цел. Една от тях е да се работи за повече прозрачност в ценообразуването на платежните услуги. Така потребителите ще могат да избират най-ефективния за тях начин на разплащане.
Различните такси върху онлайн транзакциите се оказват доходоносен бизнес за картовите разплащания, имайки предвид, че в Европа има повече над 726 млн. разплащателни карти в циркулация. Авиопревозвачите, които предлагат евтини полети, например, понякога включват в цената на услугата си скрити такси, в зависимост от начина, по който клиентът извършва плащането. На клиентите често не се предоставя и друга алтернатива на разплащане, освен по-скъпата за тях.

Този тип надбавки не бива да бъдат използвани от индустрията, за формиране на допълнителен приход, смятат от Европейската комисия. Ето защо от там декларират намерение да се работи върху този проблем.

Първата реакция на това намерение дойде от MasterCard, които приветстваха плановете на ЕК да подпомогне увеличаването на онлайн търговията, но от там не направиха коментар по идеята за ограничаване на възможностите за допълнителни добавки върху картовите транзакции. Индустрията на картовите разплащания е динамична и конкурентна и ние сме за публичния диалог, тъй като ролята на този вид плащания в търговията и обществените дейности е значителна, пише в изявлението на Хавиер Перес, президент на MasterCard.