Google е добре известна с новаторския си подход в онлайн рекламното пространство. Програмата Adwords генерира оборот от над 50 млрд. долара и хиляди работни места в глобален мащаб.

Сега обаче компанията прави следващата крачка. Google наскоро патентова нова рекламна система, базирана на очилата Google Glass, която се нарича „pay-per-gaze“ /плащане на поглед/.

Новата технология буквално следи погледа на потребителите и може да таксува рекламодателите за всяко поглеждане на тяхна реклама от потребителите, отчитайки дори продължителността на погледа и силата на реакцията според разширяването на зеницата на окото.

В момента събирането на колкото се може повече информация за клиентите е ключово за онлайн рекламата и водещите компании в сектора често са критикувани, че злоупотребяват с личните данни на потребителите.

Новата технология обаче може да промени света на рекламата. Рекламодателите ще плащат не за кликове, а за емоционални реакции.