Крайният срок за завършването на магистрала „Тракия” е 15 юли. Това заяви в „Седмицата” на Дарик регионалният министър Десислава Терзиева. Окончателната дата за откриването на магистралата ще стане ясна в понеделник-вторник. По думите на министъра забавянето е заради качественото полагане на асфалта, което е приключило вчера. „След откриването на цялата „Тракия”, до морето ще се стига за 3 часа”, допълни Терзиева.

Регионалният министър съобщи още, че е назначена комисия, която да направи преглед на всички пътища, които са в гаранция, защото основният проблем у нас е „работим бързо и некачествено”.

Не е важно кой реже лентата, важно е да бъде построен качествено пътят, каза още Десислава Терзиева. Тя заяви готовност на откриването на магистрала „Тракия” да бъдат поканени всички министри и министър-председатели, работили по проекта. „Аз винаги съм се чудила, когато някой каже „аз дадох парите”, „аз открих”, защото проектите започват при един министър, а се приключват при друг”, коментира Терзиева.

Тя обеща, че до края на месеца ще бъдат поставени 40 химически тоалетни в участъка, който бе пуснат по-рано, но по него няма нито бензиностанции, нито тоалетни. Според Терзиева тогава правителството не си е свършило работата, защото е трябвало да се предвидят и подобни обекти, а дори там няма ток и вода.
 
За автомагистралите „Марица” и „Струма”

Десислава Терзиева обяви още, че ще бъде направен „екшън” план за магистрала „Марица”, а по информация на министерството забавянето в изграждането е финансови проблеми на изпълнителя.

Отчуждителните процедури по магистрала „Струма” са приключили и след законодателните промени по структурата на Министерския съвет (разделянето на регионалното министерство и министерството на инвестиционното проектиране) ще бъде издадено разрешение. Очаква се участъкът Долна Диканя - Дупница да бъде пуснат предсрочно до 20 юли. „Няма да се бавим с нито един проект”, обяви Терзиева.

Подходът при пътищата досега - работим бързо и некачествено

Регионалният министър съобщи още, че е назначена комисия, която да направи преглед на всички пътища, които са в гаранция, защото основният проблем у нас е „работим бързо и некачествено”.

Терзиева заяви, че ще трябва да се отделят милиони годишно, за да се поддържат пътищата, защото републиканската пътна мрежа е в окаяно положение. „По-добре е да влагаме повече пари в строителство, а после да отделяме по-малко пари за поддръжка на пътищата”, коментира министърът.

По думите й критерият „най-ниска тръжна цена” не бива да е водещ при избора на изпълнител на инфраструктурните обекти. Освен това и предишното правителство е работило на принципа с допълнителни анекси към договорите, което не е ясно колко всъщност струва изпълнението на обекта.