Приходите от реклама на американските вестници и списания паднаха с повече от 28% през първото тримесечие както за печатните им издания така и за онлайн изданията им, съобщи Американската вестникарска асоциация /NAA/.

Приходите за печатните издания паднаха с 29.7% през първите три месеца на годината в сравнение със същия период през миналата година - до $ 5.9 млрд., сочат цифрите публикувани на сайта на NAA. Приходите на онлайн изданията регистрираха за същия период спад от 13.4% - до $ 696.3 млн. Приходите от публикуване на малки обяви както в интернет, така и в изданията на хартиен носител, отбелязват спад от 42.3%, стигайки $ 1.46 млрд.

Тези цифри от първото тримесечие на 2009г. следват тенденцията от най-лошата година за американската преса - 2008г. когато имаше общ спад от 16.6% от приходи от реклама. Този сектор става жертва на конкуренцията на сайтове за безплатни обяви като Craigslist, както и оттеглянето на читателската аудитория от печатните издания и преориентирането й към безплатни онлайн издания. БГНЕС