През януари продажбите на нови коли в Европа са намалели с 355 000 бройки, което в годишно изражение представлява срив от 27%, според неокончателни данни на Асоциацията на производителите на автомобили.

Статистическите сведения се отнасят за 28 европейски държави – 27-те членки на Евросъюза без Кипър и Малта плюс Исландия, Норвегия и Швейцария.

Новите регистрации бележат спад за девети пореден месец, като през януари продадените автомобили са били общо 958 517 или най-слабите продажби от 20 години.

Всички големи европейски пазари, с изключение на Франция, бележат двуцифрен спад през януари спрямо същия месец на 2008 г.

В Испания новите регистрации са се сринали с 41.6%, в Италия спадът е с 32.6%, във Великобритания с 30.9%. В Германия понижението е 14.2 на сто, а във Франция е „само” 7.9%.

Рекорден спад с почти невъобразимите 88% е регистриран в Исландия.

Германската Volkswagen, с марките Audi, Seat и Skoda, е със спад на продажбите с 20.1% през януари. При BMW понижението е с 32.4 на сто, а при Daimler, включващ марките Mercedes и Smart свиването е с 30.5%.

Френската PSA Peugeot Citroеn губи 24.8%, другия френски автомобилостроител Renault, заедно с Dacia пада с 33.9%.

General Motors с Opel, Saab и Chevrolet отстъпва с 35.4 на сто, а Ford и Volvo, спадат с 21.8%.

Продажбите на Fiat сAlfa Romeo и Lancia са намалели с 26%. При Toyota сривът е с 31.5%.

Източник: БГНЕС, БТА