Комисията за защита на потребителите (КЗП) започна акция по Южното Черноморие, съобщиха от ведомството.

Екипи от вътрешността на страната, организирани от главния директор, проверяват заведения за хранене и развлечения с удължено работно време и такива с нощен режим на работа, както и хотели три и четири звезди за съответствие на предлаганите услуги с притежаваната категория.

Лично председателят на КЗП Дамян Лазаров участва и наблюдава работата на екипите.

В някои от проверените заведения за хранене и развлечение инспекторите констатираха, че лист- и карт-менютата се предлагат само на английски език или че удостоверението за категоризация не е поставено на видно място. Светлинните табели на бистро са го рекламирали като бирария, с което са въвеждали в заблуда потребителите за вида на обекта, и така са формирали погрешно очакване у потенциалните му клиенти.

Наред с проверките за наличие на удостоверение за категоризация и поставянето му на видно място спазването на изискванията за съдържанието на лист- и карт-менютата и тези към персонала и помещенията, както и представят ли се сметките след всяка поръчка и издават ли се касови бележки на клиентите, от заведенията с нощен режим на работа са взети проби за анализ на предлагания алкохол.