„Криза ли? Каква криза?“ Вероятно така мислят щастливците, които през 2011 г. са си купили екземпляр от луксозните британски автомобили Rolls-Royce.
Броят на продадените Ролс – Ройси през миналата година е рекорден.

Предишният рекорд беше поставен през далечната 1978 г. с 3347 бройки – но през миналата година силното търсене от Китай е довело до продажбата на 3 538 луксозни коли. Компанията отчита 31% ръст на продажбите спрямо 2010 г.
През тази година се е случило и друго забележително събитие: за пръв път в 107 – годишната история на компанията, купувачите от Америка не са първи по брой.

През 2011 г. китайците са изкупили над 1000 броя – отново за пръв път в историята една държава купува над 1000 Ролс – Ройса годишно. Ръстът на китайския пазар е 67%.

Нарастват и продажбите за пазара в САЩ, със 17%, до 990 бройки – което отново е рекорден брой.

Британският The Independent твърди: ето още един пример, че най-богатите останаха незасегнати от глобалната икономическа криза. В самата страна производител Великобритания са продадени 350 луксозни коли, 30% ръст в продажбите – при положение, че общият брой нови автомобили, регистрирани на Острова, през миналата година е спаднал с 4.4%.

Rolls – Royse се произвежда в Гудууд в Западен Съсекс. В компанията работят около 1 000 души, като добрите продажби дават основания за надежди към края на годината да се наема още персонал – предвижданията са, че 2012 г. отново ще е рекордна по продажби. От 2003 г. прочутата британска марка е поделение на баварските BMW.

Според експертите, луксозната марка се радва на възхода на новите пазари, като Русия, Индия, Китай, Бразилия, Чили и Южна Корея. Но има и друг фактор – пускането преди две години на новия модел Ghost.

Той е значително по-достъпен – цените започват от250 хиляди паунда, докато традиционният модел Phantom тръгва от 350 хиляди /830 хиляди леа по курс на деня/. В 99.5% от случаите купувачи на Phantom са мъже. Най-често те имат шофьор. Това са държавни глави, монарси, шейхове, поп, филмови и спортни звезди, богати банкери.

От новия модел Ghost, 15% от купувачите са жени. Най-голям интерес към този модел демонстрират успешните предприемачи.