Онлайн магазините са най-големите печеливши от снеговете и студовете навън, отбелязва турският вестник Today's Zaman. През миналата седмица е отчетен ръст на поръчките за покупки в мрежата, което е показателно за нежеланието на хората да се впуснат в тежкия трафик и преспите, за да напазаруват. Някои от онлайн магазините са отчели 150% ръст на продажбите.

Заради снеговалежите транспортът на много места в страната е бил затруднен. Включително в Истанбул е имало затворени пътища. Преустановени са били курсове на фериботите, а много полети от летищата са били отменени до проясняване на времето.

Един от сайтовете, отчели трицифрен ръст на поръчките, е www.tummarketler.com. Собственикът му коментира, че от целия асортимент на сайта, клиентите са наблегнали основно хранителни продукти при падането на снеговете. Само за сравнение, ако до преди седмица поръчките са храна са били около 500 на ден, сега те са скочили на 2 хил. поръчки дневно. От нехранителните стоки най-популsрни са електрическите печки, вериги за автомобилни гуми, почистващи препарати и разбира се шалове и ръкавици.

За да посрещнат наплива от клиенти, в онлайн магазините ще трябва да увеличат персонала си, отбелязва Today's Zaman, с което намеква за евентуален позитивен ефект върху безработицата в страната.