Интернет потребителите в България достигнаха 3.45 милиона през месец ноември. Това означава, че достъп до мрежата има около 46% от населението  на страната. Това показва проучване на интернет пазара от страна на е-Академия, базирано на данни от Гемиус, Нилсен и Synovate.

Според статистиката в столицата интернет ползват 68% от живеещите, във Варна потребителите са коло 60%, а за големите градове съотношението е около 50%.

За сравнение през декември 2008 година интернет потребителите  в България са били 2.78 милиона, като само за една година са се увеличили с 24%.

Разместване има при отделните сектори, посещавани в интернет. Така например стойностите за среднодневни браузъри за „Новини и информация“ сочат ръст от над 35% на база ноември 2008 спрямо ноември 2009 година. 

За сравнително кратко време интернет потребителите в България се увеличиха драстично, казва казва Пламен Русев – председател на е-Академия. През първото тримесечие на 2007 г. по данни на Евростат към Европейската комисия, интернет достига до едва 19% от населението на България, което за по-малко от три години прави ръст от около 250%. Предвид бързите темпове на развитие, брандовете в България все още се адаптират към новите форми за комуникация с потребителите в дигиталната среда.

Комуникацията им е плаха, нетаргетирана и най-вече с много ниски инвестиции. По отношение на бюджетите, отделени за онлайн реклама пазарът е все още в своя инфантилен стадий, докато като потребители е съпоставим със сравнително развитите пазари на страните от Централна Европа, допълват още от е-Академия.