Комисията за защита на потребителите (КЗП) съветва българите да не се доверяват на интернет страницата www.booking.com, ако искат да си направят резервация на хотел в САЩ. Търговецът мами с крайните цени, които обявява на сайта си. При това този сайт е не само популярен сред хората, които резервират, а е редовен участник на международни туристически борси и спонсор на някои от събитията на тях.

Проблемът е в това, че обявените оферти не са включени всички такси, които клиентът трябва да заплати. Така се създава невярното впечатление, че цените са по-ниски от реалните.

Нарушението се отнася конкретно за обявени цени на хотелите в САЩ. Сигналът е постъпил в Комисията за защита на потребителите (КЗП) по европейската система за сътрудничество за защита на потребителите CPC (Consumer protection cooperation).

Въпреки че сайтът е регистриран в Холандия, той е преведен на повече от 35 езика, включително и на български. При изписването на адреса www.booking.com във всяка държава автоматично се зарежда съответната езикова версия. Това много улеснява резервациите, но КЗП предупреждава, че не е гаранция за коректността на търговеца.

Шведският компетентен орган, който е сигнализирал за нарушението по СРС, е посъветвал собственика на страницата да махне заблуждаващата информация и да я замени с реални оферти. Търговецът е отказал с мотива, че конкурентите му също не включват всички такси в крайната цена на хотелските резервации за САЩ.

Проблемът е също в това, че някои хотели блокират сума по кредитната карта на потребителя веднага след въвеждането на данните, но клиентът няма начин да знае кога разполага с още една последна потвърдителна стъпка, докато плащането е факт.