Ограничаване на автомобилния трафик, зареждане на търговските обекти само във времето между 04:00 и 07:00ч., изграждането на 7 КПП-та и проектиране на буферни паркинги са част от предложенията е за нова транспортна схема в Морската градина, които ще бъдат вкарани за разглеждане в Общински съвет. Те са на организацията „Варна диша”, която през последните месеци организира няколко протеста срещу застрояването на парка, а вносителите са съветниците от групата на „Синя Варна утре”. Проектодокументът предвижда още от следващата година да бъде разрешен достъпът само на електрически автомобили, с изключение на колите със специален режим на движение. 

Според сега действащата заповед на кмета Кирил Йорданов зареждането на заведенията се извършва между 06:00 и 09:00 ч., движението на таксита по крайбрежната алея е разрешено от 23:00 до 06:00ч., а при организиране на сватби се допускат до 5 автомобила на гости на тържеството. Две денонощни КПП-та – на басейн „Приморски” и на „Рибарския плаж”, контролират трафика, като тази дейност е възложено на концесионера.

„С тази му предоставена възможност той може да определя кои автомобили имат право на достъп, което е абсурдно”, смята общинският съветник Николай Недков. Според него издадената кметска заповед обслужва икономически интереси. Недков разкритикува и правото на родители, чиито деца тренират тенис, да могат да стигат до кортовете на „Черно море Елит”.

Зоните за обществено-обслужваща дейност да получат статут на зелени площи е другото предложение на „Синя Варна утре”. „Настояваме проектантът на общия устройствен план да спази първоначалната концепция, с която спечели обществената поръчка”, коментира съветникът Костадин Костадинов. Той добави още, че местността „Салтанат” не фигурира на картата на Общинска земеделска служба, но въпреки това се издавали адреси на живущи там, което било пълна мистификация и административен абсурд. Проблемът се появил през 90-те години на миналия век с претенциите на реститути към земи в парка. Именно до местността „Салтанат” свършва историческото ядро на Морската градина, извън което според новия ОУП ще може да се строи.